lunedì 12 settembre 2016

EL PRIM DI DE SCOEULA - IL PRIMO GIORNO DI SCUOLA

E...si ricomincia ragazzi! In bocca al lupo!

El prim dì de scoeula, l’era semper un póo come se dùevi andà a fa quei cos de noeùv, de impurtant. Ma dumà el prim dì!
La mama la me svegliava ai ses e mesa e mi me alsavi cunt ados òna roba strana, quasi de gioia ma anca cunt un pù de mal de panscia. In sùl taul de la cùsina, gh’era giamò el lat cald cunt i biscot che me piaseven tropp e anca il pan del dì prima per fa la sùpa; se sentiva anca l’udur del cafè che el bruntulava denter la cafettera. Tacà sul’armadi gh’era el scossaa nòv, negher cunt el collètt bianc e el fiuchet bleu che me pareva de met la cravata, cume faseva el papà per andà a butega.
Ona semmana prima, mi e la mama s’erum andà in cartuleria a ciapà tùt i rob che me serviven per la scoeula. G’hera semper de tacà lit, perché vurevi tùt quel che serviva no. Denter la cartela, quela de met su i spall, avevi mis vùn quadern a righe e un alter cunt i quadret, el diari, el stùcc di pen e i pastei culurà, el righel lùng de legn e l’album de disegn. Me ricordi ancamò ades, l’udur de noùv de che la roba.
La mama la me guardava par dùevi partì a suldà. El prim dì, chissà perché, gh’era semper el sòl. El sòl de settember. La scoeula l’era visin a cà e andavi insemma al papà, man ne la man. El me  cüntava semper quand lù l’era fioulet e il nonno el g’aveva regalà la bicicleta per andà a scoeula in de per lù. Arivà davant al cancel, el me salùdava cunt òn basin in frunt e cunt el so suris, diseva: “Me racumandi”.
La campana l’era sunada…

Stefano Geddo

Il primo giorno di scuola, era un po’ come se dovessi andare a fare qualcosa di nuovo, di importante. Ma solo il primo giorno!
La mamma mi svegliava alle 6,30 e io mi alzavo con addosso una sensazione strana, quasi di gioia ma anche con un po’ di mal di pancia. Sul tavolo della cucina, c’era già il latte caldo con i biscotti che mi piacevano tanto e anche il pane del giorno prima per fare la zuppa; si sentiva anche l’odore del caffè che brontolava dentro la caffettiera. Appeso all'armadio c’era il grembiule nuovo, nero con il colletto bianco e il fiocchetto blu che mi sembrava di mettere la cravatta, come faceva il papà per andare al lavoro.
Una settimana prima, io e la mamma eravamo andati in cartoleria a prendere tutte le cose che mi servivano per la scuola. C’era sempre da litigare, perché volevo tutto quello che non serviva. Dentro la cartella, quella da mettere sulle spalle, avevo messo un quaderno a righe e un altro a quadretti, il diario, l’astuccio delle penne e i pastelli colorati, il righello lungo di legno e l’album dei disegni. Mi ricordo ancora adesso, l’odore di nuovo di quelle cose.
La mamma mi guardava come se fossi dovuto partire militare. Il primo giorno, chissà perché, c’era sempre il sole. Il sole di settembre. La scuola era vicina a casa e andavo insieme al papà, mano nella mano. Mi raccontava sempre quando lui era bambino e il nonno gli aveva regalato la bicicletta per andare a scuola da solo. Arrivati davanti al cancello, mi salutava con un bacetto sulla fronte e, con il suo sorriso, diceva: “Mi raccomando”.
La campanella era suonata…


Nessun commento:

Posta un commento